Ale já chci tohle, mami
nenásilná komunikace pro rodiče
Britta Hahn ; z německého originálu přeložila Kateřina Prešlová

Dnes vráceno
Document has not been rated yet
Rating: {{document.rating.value | number:1}} (Number of rated: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}


Exemplars Bound volumes
Loading exemplars
Document is currently in processing No exemplars Document has no bound volumes
Citation
Related
All parts
Contents
                                    Obsah
Úvodní slovo ................................................... 9
Poděkování .................................................... 10
Úvod
K čemu dítě potřebuje svou vůli.................................13
Rodiče chtějí pro své dítě to nejlepší..........................13
Vůle rodičů a vůle dětí.........................................17
Každý člověk potřebuje vlastní vůli.............................17
Rozdíl mezi vůlí a přáním.......................................19
Vůle je základ - bez vůle zůstanou přání nesplněná.............22
Vůle a konflikty................................................22
Část I: Dítě chce - rodiče říkají „ne“
Dítě smí chtít .................................................25
Stop v nebezpečných situacích...................................26
1.	Kdy rodiče určují hranice?...................................27
1.1	Ochrana pro tělo........................................27
1.1.1	Tělesné hranice...................................27
1.1.2	Ochranná síla ve spojení se vcítěním:
„Chci jít přes silnici sám!“......................29
1.2	Ochrana pro duši........................................30
1.2.1	Duševní potřeby...................................30
1.3	Ochrana pro společnost..................................41
1.3.1	Zprostředkování hodnot............................41
1.3.2	Nástroj pro měření hodnot.........................72
1.3.3	Svědomí...........................................85
1.3.4	Odpovědnost a pochopení životních souvislostí ...87
1.3.5	Děti poznávají souvislosti........................91
Ale já chci tohle, mami
1.3.6	Rodiče ještě nesou za dítě odpovědnost........95
1.3.7	Rodiče předají dětem odpovědnost příliš brzy ....99
1.3.8	Předání odpovědnosti	dítěti...................101
2.	Jak rodiče určují hranice?................................104
2.1	Autoritářská a harmonická výchova....................107
2.2	Vůle dítěte je vždycky v pořádku....................111
2.3	Říkat „ne“...........................................112
2.4	Shrnutí..............................................116
Část II: Rodiče chtějí - dítě říká „ne“
Rodiče vyžadují od dítěte pomoc ............................117
3.	Zástupná síla: odneseme dítě do postele..................119
3.1	Rodiče jednají za dítě ..............................122
3.2	Rodiče rozhodují za dítě: Masopustní veselí? ........126
3.3	Dítě dostává odpovědnost.............................131
3.4	Komunikace bez jednání děti přetěžuje............... 134
3.5	Děti potřebují svobodu i hranice.....................135
4.	Donucovací síla: Má trest smysl?.........................137
4.1	Stud jako trest .....................................139
4.2	Vina jako trest......................................140
4.3	Ale člověk přece MUSÍ................................146
4.4	Sněz tu čokoládu hned ...............................147
4.5	Odvaha říkat „ne“....................................148
5.	Dobrovolnost..............................................150
5.1	Už nikdy žádné MUSÍŠ ................................151
5.2	Vzájemná pomoc.......................................152
5.3	Učit se dobrovolně...................................154
5.4	Odpovědnost za sebe samého...........................156
5.4.1	Podřídit se v práci?...........................156
5.4.2	Pomoc v domácnosti: dobrovolná.................157
5.5	Zástupná, nebo donucovací síla: Budeme jíst společně? . . 158
5.6	Posilujte vůli svého dítěte..........................161
6
Obsah
5.6.1	Rodiče připomínají dětem pravidelné termíny:
Hodiny hudby.....................................161
5.6.2	Rodiče připomínají dětem pravidelné úkoly:
Ušáček „je cítit“................................164
5.6.3	Rodiče děti omezují: Domácí úkoly, nebo kino . . . 165
5.7	Nést odpovědnost za rozhodnutí:
Mají děti dělat práci za trest?.......................167
5.8	Dobrovolně dává každý rád.............................169
5.8.1	Vynést odpadky: Prosba, nebo příkaz?.............170
5.8.2	Prostřeš ten stůl?...............................172
5.8.3	Přineseš minerálku?..............................174
5.8.4	Ráda vstávám brzo!...............................175
5.8.5	Nechce se mi do školy! ..........................176
5.9	Jak zacházet s „chybami“..............................178
5.9.1	Elise spadlo dítě ...............................179
5.9.2	Laptop spadl na zem .............................181
5.9.3	Vosk na ubruse...................................181
5.10	Od hněvu ke klidu .....................................182
5.10.1	Pozdní příchod..................................183
5.11	Konflikty v rodině.....................................184
5.11.1	Jedno peříčko pro dvě děvčátka..................184
5.11.2	„Válka bačkor“..................................185
5.11.3	Nové cesty pro rodiny...........................186
5.12	Vcítění pro mámu.......................................187
5.12.1	Moje vlněná deka se válivé špíně! ..............188
5.12.2	Šťastné děti..................................  188
5.13	Šťastní rodiče, vzteklí rodiče.........................189
Nenásilná komunikace ve výchově dětí
Úvod................................................191
1.	Kdo má problém?.....................................192
1.1	Vaše dcera je smutná, protože kamarádka nepřišla
na domluvené setkání............................192
1.2	Váš syn stále zapomíná nakrmit králíka..........193
7
Ale já chci tohle, mami
2.	Čtyři kroky v nenásilné komunikaci...........................194
2.1	Co vidíme ............................................. 194
2.2	Co cítíme...............................................194
2.3	Co potřebujeme .........................................194
2.4	Když prosíme............................................194
3.	Tvoje strana: „Jak se právě cítíš?\
                                
Detail
MARC
Field Ind Field content
1 kpw0187754
3 CZ PrSKC
5 20180504142822.2
8 180426s2018----xr |||||||||||||||||cze|d
20 ## $a 978-80-262-1298-0 $q (brožováno)
40 ## $a ULG001 $b cze $d KLG501 $e rda
41 1# $a cze $h ger
72 #7 $a 37 $x Výchova a vzdělávání $2 Konspekt $9 22
80 ## $a 37 $2 MRF-sel
80 ## $a 316.362.1-055.52-055.62 $2 MRF-sel
80 ## $a 316.48:316.8 $2 MRF-sel
80 ## $a 316.772.4 $2 MRF-sel
80 ## $a (0.062) $2 MRF-sel
100 1# $a Hahn, Britta, $d 1957- $7 xx0223701 $4 aut $e Autor
240 10 $a Ich will anders, als du willst, Mama. $l Česky
245 10 $a Ale já chci tohle, mami : $b nenásilná komunikace pro rodiče / $c Britta Hahn ; z německého originálu přeložila Kateřina Prešlová
250 ## $a Vydání první
264 #1 $a Praha : $b Portál, $c 2018
300 ## $a 205 stran : $b ilustrace ; $c 20 cm
336 ## $a text $b txt $2 rdacontent
337 ## $a bez média $b n $2 rdamedia
338 ## $a svazek $b nc $2 rdacarrier
504 ## $a Obsahuje bibliografii
520 ## $a Při soužití s dětmi vznikají v zásadě dva druhy problémů: Děti něco chtějí a rodiče říkají „ne“, nebo si něco přejí rodiče a děti to odmítají. Autorka na mnoha příkladech ukazuje, jak lze v takových situacích využít nenásilnou komunikaci podle Marshalla Rosenberga a udržet mezi rodiči a dětmi dobré vztahy tak, že se všichni budou cítit dobře. Autorka považuje nenásilnou komunikaci za alternativu běžně užívaných trestů a metodu, jež dítětem nemanipuluje a uznává jeho vůli, aniž by jí však vždy ustupovala. Při tom ovšem upozorňuje na nutnost stanovení hranic v zájmu ochrany dítěte a na to, že v průběhu vývoje dítě přebírá stále více zodpovědnosti, zatímco rodičovská moc slábne.
650 07 $a výchova dítěte $7 ph127420 $2 czenas
650 07 $a rodiče a děti $7 ph116053 $2 czenas
650 07 $a rodinné konflikty $7 ph814040 $2 czenas
650 07 $a interpersonální komunikace $7 ph121153 $2 czenas
653 ## $a výchova
653 ## $a rodiče a děti
653 ## $a rodinné vztahy
653 ## $a mezilidské vztahy
655 #7 $a populárně-naučné publikace $2 czenas $7 fd131864
700 1# $a Prešlová, Kateřina, $d 1975- $7 xx0204840 $4 trl $e Překladatel
900 $a ULG001 $b 18
910 ## $a KLG501 $b N/37/Hahn
1058 $a naučná
1060 $a N
Loan history
{{$parent.item.borrowDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state|loc}} by user {{$parent.item.user|loc}}
Exemp. {{$parent.item.exemplar|loc}}
Odd. {{$parent.item.department|loc}}
Processing history
Documents for download
links="view.exportLinks" jp-show-if-empty="true" jp-single-button-overwrite-link-text="'Export'" jp-dropdown-button-text="'Export'" Permanent link