Loading copies
Document is currently in processing
No copies
Document has no bound volumes
Obsah Ш 5
Obsah
O autorech..........................................................................8
Předmluva ..........................................................................9
1. Ăšvod do mezinárodnĂho marketingu
1.1 Marketing a mezinárodnĂ podnikánĂ........................................13
1.1.1 ZákladnĂ koncepce mezinárodnĂho marketingu.........................16
1.1.2 VybranĂ© strategickĂ© pĹ™Ăstupy Đş mezinárodnĂmu podnikánĂ.............18
1.2 HlavnĂ teoretickĂ© pĹ™Ăstupy Đş problematice internacionalizace ..............21
2. MezinárodnĂ prostĹ™edĂ a jeho vliv na mezinárodnĂ podnikánĂ
2.1 Politické a právnà prostředà ............................................28
2.2 EkonomickĂ© prostĹ™edĂ.....................................................28
2.3 Sociálnà a kulturnà prostředà ...........................................31
2.4 TechnologickĂ© prostĹ™edĂ..................................................36
2.5 Rizika mezinárodnĂho podnikánĂ a moĹľnosti jejich omezenĂ.................38
3. Mezinárodnà marketingový výzkum
3.1 Metody mezinárodnĂho marketingovĂ©ho vĂ˝zkumu..............................47
3.1.1 Kontinuálnà výzkum a jednorázové (ad hoc) výzkumy .................48
3.1.2 Kvantitativnà metody výzkumu ......................................50
3.1.3 Kvalitativnà metody výzkumu........................................52
3.2 PrĹŻbÄ›h a Ĺ™ĂzenĂ mezinárodnĂho marketingovĂ©ho vĂ˝zkumu.......................54
3.3 Informačnà zdroje pro české vývozce......................................55
4. StrategickĂ© plánovánĂ a rĹŻstovĂ© strategie v mezinárodnĂm marketingu
4.1 Strategické plánovánà na firemnà úrovni .................................60
4.1.1 StanovenĂ podnikatelskĂ© vize, mise a strategickĂ˝ch cĂlĹŻ............60
4.1.2 Výběr nosných aktivit .............................................61
4.2 Strategické plánovánà na úrovni jednotlivých podnikatelských aktivit
a operativnĂ marketingovĂ© plánovánĂ......................................64
4.3 RĹŻstovĂ© strategie v mezinárodnĂm prostĹ™edĂ...............................66
5. Formy vstupu firem na mezinárodnà trhy
5.1 Vývoznà operace..........................................................72
5.1.1 Prostřednické vztahy.............................................. 73
5.1.2 Smlouvy o vĂ˝hradnĂm prodeji - vĂ˝hradnĂ distribuce..................73
5.1.3 ObchodnĂ zastoupenĂ................................................75
5.1.4 Komisionářské vztahy ..............................................76
5.1.5 PĹ™ĂmĂ˝ vĂ˝voz........................................................76
5.1.6 Sdruženà malých vývozců (exportnà aliance).........................76
6 ■Mezinárodnà marketing
5.2 Formy vstupu na zahraničnà trhy nenáročné na kapitálové investice .........78
5.2.1 LicenÄŤnĂ obchody..................................................78
5.2.2 Franchising ......................................................80
5.2.3 Smlouvy o Ĺ™ĂzenĂ..................................................82
5.2.4 Outsourcing v oblasti výroby a služeb.............................83
5.2.5 Výrobnà kooperace ................................................84
5.3 Kapitálové vstupy podniků na zahraničnà trhy...............................84
6. Segmentace mezinárodnĂch trhĹŻ, vĂ˝bÄ›r cĂlovĂ˝ch trhĹŻ a positioning
6.1 Segmentace mezinárodnĂch trhĹŻ..............................................92
6.1.1 Segmentačnà kritéria .............................................92
6.1.2 VĂ˝bÄ›r cĂlovĂ©ho trhu...............................................99
6.1.3 SegmentaÄŤnĂ strategie ............................................99
6.2 Positioning v mezinárodnĂm prostĹ™edĂ......................................101
7. Mezinárodnà značková strategie
7.1 Trendy v oblasti mezinárodnà značkové politiky ...........................111
7.2 MezinárodnĂ strategickĂ© Ĺ™ĂzenĂ znaÄŤek.....................................114
7.2.1 StanovenĂ koncepce znaÄŤky........................................116
7.2.2 RozhodnutĂ o nositeli znaÄŤky.....................................118
7.3 StrategickĂ© Ĺ™ĂzenĂ mezinárodnĂho portfolia znaÄŤek ........................120
8. Mezinárodnà výrobková politika
8.1 MĂra adaptace mezinárodnĂ vĂ˝robkovĂ© politiky..............................128
8.1.1 Marketingové adaptace výrobků ..................................129
8.1.2 Adaptace výrobků na technické požadavky..........................134
8.2 Členěnà výrobků a mezinárodnà výrobkový mix...............................136
8.3 Fáze cyklu tržnà životnosti výrobku ......................................140
9. Mezinárodnà cenová politika
9.1 Faktory ovlivĹ�ujĂcĂ volbu mezinárodnĂ cenovĂ© strategie....................144
9.2 Mezinárodnà cenová strategie .............................................146
9.2.1 Cenová politika v prĹŻbÄ›hu ĹľivotnĂho cyklu vĂ˝robku ...............148
9.3 Proces tvorby ceny........................................................149
9.4 DodacĂ podmĂnky v mezinárodnĂm obchodÄ›....................................152
9.5 PlatebnĂ podmĂnky a vybranĂ© metody financovánĂ mezinárodnĂho
podnikánĂ................................................................154
10. Mezinárodnà distribučnà politika
10.1 Vývojové trendy v mezinárodnà distribuci.................................160
10.1.1 Internacionalizace a koncentrace obchodnĂch firem................160
10.1.2 Snaha o dominantnĂ postavenĂ na mezinárodnĂch trzĂch.............163
10.1.3 DiverzifikaÄŤnĂ strategie distribuÄŤnĂch meziÄŤlánkĹŻ................163
10.1.4 Rozvoj spolupráce obchodnĂch a dodavatelskĂ˝ch firem..............165
10.1.5 InformaÄŤnĂ technologie...........................................167
10.2 Faktory ovlivĹ�ujĂcĂ volbu mezinárodnĂ distribuÄŤnĂ politiky...............170
10.3 Elektronické obchodovánà - e-commerce....................................173
Obsah â– 7
11. Mezinárodnà marketingová komunikace
11.1 KomunikaÄŤnĂ strategie v mezinárodnĂm prostĹ™edĂ............................181
11.2 Mezinárodnà reklama ......................................................183
11.2.1 Reklamnà kampa� ...................................................186
11.2.2 Zadánà pro reklamnà agenturu.......................................189
11.3 Podpora prodeje ..........................................................191
11.4 Public relations .........................................................192
11.5 Veletrhy a výstavy .......................................................193
11.6 PĹ™ĂmĂ˝ marketing, osobnĂ prodej............................................193
11.7 Online komunikace.........................................................195
Literatura.........................................................................200
RejstĹ™Ăk
203
Field | Ind | Field content |
leader | -----nam-a22------i-4500 | |
1 | kpw01109040 | |
3 | CZ PrSKC | |
5 | 20211220120644.2 | |
7 | ta | |
8 | 211116s2021----xr ab||e||||||001|0|cze|d | |
20 | ## | $a 978-80-271-3006-1 $q (brožováno) : $c Kč 299.00 |
40 | ## | $a OLA001 $b cze $d KLG001 $d KLG501 $e rda |
41 | 0# | $a cze |
72 | #7 | $a 658 $x Řízení a správa podniku $2 Konspekt $9 4 |
72 | #7 | $a 37.016 $x Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice $2 Konspekt $9 22 |
80 | ## | $a 658.8:339.564 $2 MRF |
80 | ## | $a 658.8 |
80 | ## | $a (075) $2 MRF |
100 | 1# | $a Machková, Hana $7 jn20010310427 $4 aut $e Autor |
245 | 10 | $a Mezinárodní marketing / $c Hana Machková, Martin Machek |
250 | ## | $a Páté vydání |
264 | #1 | $a Praha : $b Grada Publishing, $c 2021 |
300 | ## | $a 208 stran : $b ilustrace, mapy ; $c 24 cm |
336 | ## | $a text $b txt $2 rdacontent |
337 | ## | $a bez média $b n $2 rdamedia |
338 | ## | $a svazek $b nc $2 rdacarrier |
490 | 1# | $a Expert |
504 | ## | $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík |
520 | 3# | $a Již páté vydání uznávané publikace reaguje na dynamický vývoj v mezinárodním marketingu, zejména v oblasti digitálního marketingu. Publikace přináší kompletně aktualizovaná data a také nové příklady z praxe. |
650 | 07 | $a mezinárodní marketing $2 czenas $7 ph122808 |
653 | ## | $a Odbyt, prodej, marketing |
653 | ## | $a podnikání |
653 | ## | $a marketingové výzkumy |
655 | #7 | $a učebnice $2 czenas $7 fd133770 |
700 | 1# | $a Machek, Martin $7 mzk2013753090 $4 aut $e Autor |
830 | #0 | $a Expert (Grada) |
900 | $a KLG001 $b 17 | |
910 | ## | $a KLG501 $b N/658.8/Machková |
1058 | $a naučná | |
1060 | $a N |
{{$parent.item.lendDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state | loc}} by user {{$parent.item.user | loc}}
Item {{$parent.item.exemplar | loc}}
Dept {{$parent.item.department | loc}}